KPN… Moeilijker kunnen wij het, het MKB niet maken…. deel 02

Wij komen terug van een een kleine vakantie in Duitsland en Limburg en merkten daar dat onze mobiele data bundel rijkelijk te kort schiet. De Wifi blokte op de campings de VPN verbinding met de zaak. Daarop besloten wij als wij weer op de zaak waren te bellen met KPN om te kijken wat de mogelijkheden waren voor een bundel uitbreiding. Gezien wij deze vakantie vaker op locatie moesten werken, DJwerk in Duitsland en regulier werk.

Maandag 22 juli
meteen gebeld met een medewerker van KPN ik had gezien dat er een dataverdubbelaar actie was…
Context van ons telefoon gesprek, die opgenomen is want dat werd gemeld in het begin…
Dag ik zou graag willen weten wanneer onze abonnementen aflopen en of wij onze databundel kunnen aanpassen want online kom ik nergens handig meer bij. Ik zie ook onze mobiele nummers niet bij ons zakelijk account staan, wat kunnen wij hier mee? “Ik kijk even voor u om welke nummers gaat het… Ik zie dat de het ene abonnement eind dit jaar afloopt en het ander volgend jaar pas, als u data wilt aanpassen kan dat idd niet met uw abonnement online dan moet u bellen met de mobiele telefoon afdeling” Waarom kan dat niet? Ik vind per definitie dat nadat het ISDN gebeuren gestopt is dat de kosten opgelopen zijn maar de diensten steeds beperkter zijn, online is in het zakelijk pakket bijna niets te regelen als voicemail berichten etc. “Uw nummers vallen onder een ander dienst een soort privé pakket, dan kan nu wel in het klein zakelijk pakket en dan kunt u ook uw mobiele telefoons toevoegen dan kunt u alles binnen één dashboard regelen.”
Maar ik heb toch een klein zakelijk pakket? “Nee heeft een zakelijk pakket bij ons, die gaat per september vervallen dan gaan we die uitfaseren u krijgt daar nog bericht over, maar ik kan u nu wel wijzen op een actie en kan u helpen nu al over te stappen, we hebben een leuke actie lopen u betaald het eerste half jaar ongeveer de helft en dan heeft u alle producten bij elkaar en een overzichtelijke site waar u alles kunt bedienen.” En ze stuurt mij daar deze pagina,

Samen lopen we alles door en ik vraag aan haar Of er aan de huidige situatie niets veranderd. “Nee het feitelijk niet meer dan een administratieve verandering uw telefoon nummers blijven gelijk en ook de Experia Box 10 modem blijft gewoon dezelfde.” En dan kan ik ook de bundels en mobiel en vast data gebruik instellen en weer de doorschakelingen etc. op één site? “Ja”
Laten we het maar doen en we nemen alles door… “Uw ontvangt een orderbevestiging en dan heeft u 14 dagen om het nog te veranderen dan wel stop te zetten” Okay!
De volgende dag ontvangen wij de volgende orderbevestiging,

En het ging ons om de dataverdubbelaar in eerste instantie en dan om weer een overzichtelijke bundel te krijgen in de diensten die we bij KPN afnemen. Bij komend voordeel was ook nog is dat er nu TV bij aangeboden werd zodat wij ons Ziggo abonnement zouden kunnen opzeggen… En! ook nog is een Spotify familie abonnement!De slingers gingen uit zeg maar er werd een extra taartje in huis gehaald… #Hoppa
In de loop van de dagen kwamen de mails met toegangswoorden en gebruik van KPN internet TV etc binnen en kon ik ook onze portal gaan zien en daar kwamen heel langzaam alle diensten in beeld… de doos met alle spulletjes was op tijd binnen… één en al <3 zeg maar!

Maar toen!
06-08-2019
(Dit is een verslag die ik eerder op Facebook poste)
Vanmiddag kwam de monteur…
“Hey ik heb hier 452 staan en niet 452B maar als het één pand is dan zet ik dat in de buitenkast wel om…”
“Hey ik heb hier staat dat het een hele nieuwe aansluiting moet worden”

Ik zeg, niet nodig want alles werkt gewoon en mag ook blijven werken…
“Hey ik hang het nieuwe modem toch neer want je krijgt een andere telefoonlijnen die Voip centrale heb je niet meer nodig”
Ik zeg dat gaan we niet doen want dan ligt het hele bedrijfsnetwerk plat
“Hey dat moet wel want anders krijg ik de telefoonlijnen niet werkend en alles is al omgezet dus je oude modem is al geüpdatet”
Ik vraag, gaat dat automatisch…
“Hey ja dat is al gebeurd…”
en
“Hey dit zijn Voip telefoons die kunnen niet op dit modem” Ik zeg ik heb er 8 en die werkplekken moeten telefoons hebben.
“Hey ik kan niet bij het modem komen het lijkt wel of er een andere router is”

Ik zeg, ja dat is van het bedrijfsnetwerk die moet wel weer werkend gemaakt worden… #FUCK
Ik zeg, ik heb vorige week op onderbuik gevoel de configuratie van de X10Box opgeslagen een het is een bin filetje…
“Hey dat gaat niet meer ze hebben het terugzetten uit de firmware gehaald” en ploeterde “Hey”door…

Status einde dag:
Monteur is weg.
Wij zijn telefonisch niet meer bereikbaar.
Internet nu alleen via de mobieltjes.
Bedrijfsnetwerk ligt naar buiten toe plat, Office 365 en onze webbeheer kunnen we niets meer mee.
TV daardoor uiteindelijk ook niet kunnen aansluiten…
De studio werkplekken plat, geen telefoons en geen (inter)netwerk.

Het was een aardige jongen die hier niets aan kon doen… heb hem een prettige avond gewenst, hij zal een rapportje maken en proberen nieuwe huistelefoons te regelen. Vraag even uw ICT man om het te fixen… #PrettigeAvond #KanWelJanken

En toen was het stil…

07 -08-2019
Een gesprek met de service medewerker van KPN
FF in het kort,
KPN “Dit had zo niet mogen gebeuren, bent u van te voren niet gebeld om de stand van zaken door te nemen” Ik, “Nee”
KPN “Dan is dat waar het waarschijnlijk mis is gegaan, wat is er door de verkoop toegezegd”
Ik, “Het klein zakelijk pakket zou omgezet worden naar een klein MKB pakket, zelfde modem zelfde telefoon nr. en sneller internet en TV signaal er nu bij en het belangrijkste voor mij alles is in één portal te beheren… EN! het was nog goedkoper ook”
KPN “Maar dat klopt, alleen wel hetzelfde modem en tel nr.s maar wel met geheel nieuwe configuratie en uw voip telefoon centrale werkt niet meer”
Ik “Maar dat is toch absurd 8 telefoons in de prullenbak”
KPN “Yep, ik adviseer oude telefoons aan te schaffen”
Ik, “Dus terug kopen bij de kringloop”
KPN “Dat is wellicht handig”
Ik, “Klopt het dat als de monteur hier is de boel al gemigreerd is en er geen weg meer terug is.”
KPN, “Klopt”
Ik, na een diepe vl… zucht… “Maar het internet die nu hier met name alles plat legt en echt nu dik geld kost, hoe lossen we dat op”
KPN, “Dat kunnen we en mogen we niet oplossen dat moet u met uw ICTer oplossen.
Ik, “Die is er niet aanstaande weekend maar tot volgend weekend op vakantie”
Om een nog langer gesprek enigszins kort te houden…
KPNer gaat nu alles op alles zetten om de oude situatie te herstellen…
Dus,
* Verkoop weet niet wat het verkoopt.
* KPN ziet een thuiswerkende ZZPer gelijk aan een MKBer met meerdere werkplekken, werkzaamheden en diensten.
* Het project wordt niet doortastend afgestemd maar op scherp gezet en op goed geluk ingeschoten…
* De op pad gestuurde technische dienst is niet capabel de diensten op adequate manier bij een bedrijf te implanteren.
* Het is een downgrade van je apparatuur, wat je nu kan gaan dumpen.
* KPN kan en mag niet meer dan hun lijntje inpluggen en voor de rest moet je zelf de infrastructuur weer aansluiten, niet geheel onlogisch… Wat wel onlogisch zou zijn, is dat er geen herstelbare 0 status wordt gemaakt, dat je van te voren niet op de hoogte gebracht wordt om een eigen ICTer aan het werk te zetten. En dat de monteur niet voordat hij een stekkertje ergens in steekt verifieert of het gewenste wel kans van slagen heeft… wat voortkomt uit het feit dat er voor hem ook geen weg meer terug is…

Nog maar één woord… #BizarreKostbareOperatieVoorOns
Nog eentje dan… #ZwaarBagger

Ik wordt gebeld en we gaan in de chat verder ze willen werken aan een oplossing echter…
(dit is veel ellende op en neer… voor de laatste status scrol door naar dit plaatje voor relevante situatie…)

Whaaa..!

7 AUG 2019 11:17

Bernard

Wij zitten diep in de shit… kunnen wij nog actie verwachten of laten jullie een MKBer nu gewoon stikken?

KPN

Ik wil zeker kijken wat ik voor je kan doen, maar hier wel nog jou gegevens voor nodig. Kan je mij nog de postcode/huisnummer en het klantnummer sturen, dan ga ik direct voor je aan de slag.

Bernard

Staan die niet in de stukken van de monteur?B.v.Gellekom Slaes & Design Soesterweg 452 B 3812 BL AMERSFOORT033 4624651 0334624657 info@bvgellekom.nl klantnummer: 9076544028

KPN

Oh, excuses. Er is iets mis gegaan met het inladen van de bijlage, vandaar dat ik deze nu pas zie. Ik ga direct kijken wat ik voor je kan betekenen. Aangezien het een complexe situatie is ga ik me nu direct inlezen, ik kom zo bij je terug als ik je meer kan vertellen.

Bernard

Net 2 mensen naar huis gestuurd en vanmiddag kan het werk in de muziekstudio niet gedaan worden omdat de programma’s internet registratie nodig hebben… ik probeer rustig te blijven… maar dat BEN IK NIET! #GVD

7 AUG 2019 12:51

KPN

Zojuist heb ik telefonisch contact gehad maar begrijp ik dat je op dit moment in een bespreking zit. Ik denk dat het misschien handig is om dit telefonisch even kort door te spreken om de situatie duidelijk in kaart te brengen. Zou je mij een berichtje hier kunnen sturen wanneer je het best telefonisch bereikbaar bent? Dan neem ik contact met je op.

7 AUG 2019 14:24

Bernard

Bereikbaar!

KPN

Hoi Bernard, bij deze zoals afgesproken de informatiepagina naar het doorschakelen via MijnKPN: https://www.kpn.com/service/bellen/telefoon-doorschakelen.htm
Ik heb direct gekeken en zie dat er niet heel veel informatie specifiek over staat.
De route die je kan doorlopen om de doorschakeling te activeren wanneer je ingelogd bent is:

de knop ‘producten’ (bovenaan in het scherm)> Thuis > Informatie&Instellingen > Telefooninstellingen > Doorschakeling naar gekozen nummer

Daar kan je dan verder het nummer invoeren waar je naar wilt doorschakelen en de instellingen opslaan. Laat je het nog even weten als het gelukt is?

Mocht het niet lukken kan ik hier ook nog uitzoeken of ik een mogelijkheid heb zelf de doorschakeling voor je te regelen.Doorschakelen op je vaste telefoon | KPNNooit meer onbereikbaar. Schakel door van je vaste telefoon naar een ander toestel. Doorschakelen is gratis: je betaalt alleen de normale gesprekskosten..kpn.com

Bernard

Mijn verslag eerst gemaakt… Een gesprek met de service medewerker van KPN FF kort, KPN “Dit had zo niet mogen gebeuren, bent u van te voren niet gebeld om de stand van zaken door te nemen” Ik, “Nee” KPN “dan is dat waar het waarschijnlijk mis is gegaan, wat is er door de verkoop toegezegd” Ik, “Het klein zakelijk pakket zou omgezet worden naar een klein MKB pakket, zelfde modem zelfde telefoon nr. en sneller internet en TV signaal er nu bij en het belangrijkste voor mij alles is in één portal te beheren… EN! het was nog goedkoper ook” KPN “Maar dat klopt, alleen wel hetzelfde modem en tel nr.s maar wel met geheel nieuwe configuratie en uw voip telefoon centrale werkt niet meer” Ik “Maar dat is toch absurd 8 telefoons in de prullenbak” KPN “Yep, ik adviseer oude telefoons aan te schaffen” Ik, “Dus terug kopen bij de kringloop” KPN “Dat is wellicht handig” Ik, “Klopt het dat als de monteur hier is de boel al gemigreerd is en er geen weg meer terug is.” KPN, “Klopt” Ik, na een diepe vl… zucht… “Maar het internet die nu hier met name alles plat legt en echt nu dik geld kost, hoe lossen we dat op” KPN “Dat kunnen we en mogen we niet oplossen dat moet u met uw ICTer oplossen. Ik, “Die is niet tot aanstaande maar volgend weekend op vakantie” Om een nog langer gesprek enigszins kort te houden… KPNer gaat nu alles op alles zetten om de oude situatie te herstellen… Dus, * Verkoop weet niet wat het verkoopt. * KPN ziet een thuiswerkende ZZPer gelijk aan een MKBer met meerder werkzaamheden en diensten. * Het project wordt niet doortasten afgestemd maar op scherp gezet en op goed geluk ingeschoten * De op pad gestuurde technische dienst is niet capabel de diensten op adequate manier bij een bedrijf te implanteren. * Het is een downgrade van je apparatuur wat je kan gaan dumpen. * KPN kan en mag niet meer dan hun lijntje inpluggen en voor de rest zelf de infrastructuur weer aansluiten, niet geheel onlogisch… Wat wel onlogisch is is dat er geen herstelbare 0 status wordt gemaakt, dat je van te voren niet op de hoogte gebracht wordt om een eigen ICTer aan het werk te zetten. En dat de monteur niet voordat hij een stekkertje ergens in steekt verifieerd of het gewenste wel kans van slagen heeft… wat voortkomt uit het feit dat er voor hem ook geen weg meer terug is… Nog maar één woord… #BizarreKostbareOperatieVoorOns Nog eentje dan… #ZwaarBagger

Bernard

Zie geen instellingen? Alleen facturen

Nu wel meer plots in beeld!Das gelukt… pfff….

KPN

Had je toevallig al eerder een keer succesvol ingelogd? Het kan namelijk zo zijn dat bij de eerste keer inloggen de gegevens allemaal ingeladen moeten worden, dat duurt soms heel eventjes.

Bernard

Jawel vorige week, maar ik zie nu steeds meer info iig.Kan de het doorzetten maar na bevestiging is het nummer er weer uit…

KPN

Oh is het gelukt om de doorschakeling te activeren? Dat is al gelukkig 1 stap verder. Ik heb in de tussentijd al een case voor je aangemaakt onder referentienummer 1-99182610863. Ik ben er ook mee bezig om hier meer druk achter te zetten om zo snel mogelijk tot actie over te gaan. Wanneer ik een update voor je heb laat ik je dit direct weten.

Bernard

Kan de het doorzetten maar na bevestiging is het nummer er weer uit…Je hebt geantwoordKan de het doorzetten maar na bevestiging is het nummer er weer uit…Doorschakelen is gelukt, maar je ziet niet meer waar naar toe in beeld als je de config weer oproept, beetje raar.

KPN

Ik zal het vanuit hier ook gelijk even voor je nakijken of de doorschakeling correct ingesteld staat. Ik ben zo bij je terug.

Bernard

Bedenk ook dat bij het terugzetten naar de oude status, dat dan het KPN modem ook daar naar terug moet en het BIN bestandje die ik opgeslagen heb met de oude werkende configuratie is dus niet meer terug te zetten… dat is uit de firmware gehaald… #DanWeetJeInmiddels alle studio verhuringen tot aan weekend afgezegd. #DanWeetJeOok

KPN

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet direct weet welke mogelijkheden er weer berschikbaar zijn voor het terugzetten van de modemconfiguratie op het moment dat het oude signaal (incl. oorspronkelijke firmare) weer hersteld is. Ik stel voor om daar eerst op de concentreren en wanneer dat gelukt is ga ik direct met je verder om te kijken wat ik voor je kan betekenen dat de oude situatie in het bedrijfsnetwerk ook weer volledig hersteld word.

Bernard

Ik ga nog steeds voor een slimme ICTer die die verbinding van ons router met jullie modem weer kan herstellen, ben zelf nu ook al een uur aan het proberen… want dan zitten we op 80%

KPN

Als je een slimme ICTér te pakket weet te krijgen kan ik je dat zeker adviseren. Op dit moment is de melding al opgepakt en hoop snel een nieuwe update voor je te hebben. Al verwacht ik dat dit op zijn vroegst morgen ochtend pas is, maar ik laat je sowieso morgen nog weten wat de stand van zaken dan is.

Bernard

Key…

8 AUG 2019 09:19

Bernard

Vanmorgen een tel. van Remco Roekel afd. consumenten leveringen. Hij mag geen nieuwe toestellen opsturen… Omdat we voor een half jaar korting hadden gekozen… #Goedemorgen

KPN

Ik zie inderdaad dat je gebeld bent door een collega van de leveringsafdeling van Kleinzakelijk. Dat was niet de bedoeling, aangezien we al druk bezig zijn met het herstel van het oude pakket. Niet heel erg handig dus. Mijn excuses! Ik ga uiteraard weer verder met het herstel en hoop straks meer concrete informatie te hebben over het herstel. Je hoort van mij!

Bernard

Mijn ICT man komt eerder naar huis, om het te fixen. Met een beetje geluk heb ik morgen weer internet op flexwerkplekken.

Bernard

Zojuist jullie klein zakelijk gesproken over het terugzetten, dat zou dan ingezet worden en met 3 a 4 werkdagen gedaan kunnen worden… echter dan vervalt tv en het pakket administratief… mij lijkt het nu het verstandigst zeker gezien tel. Doorgeschakeld is het nu door mijn ICT man af te laten ronden… elke dag dat de gesprekken plat liggen kost ons 600 euro… ik gok er op dat we nu zaterdag weer kunnen draaien…

Bernard

De vergoedingen in het verleden en de houding ten opzichte van nieuwe telefoons… geven werkelijk geen vertrouwen in meedragen in de inkomsten derving…

KPN

Ik hoop zeker dat ICT man voor een (tijdelijke) oplossing kan zorgen. Het zou natuurlijk super zijn als hij jullie weer bereikbaar kan krijgen. Maar ik denk niet dat dat de eindoplossing moet zijn. Bij ons moeten we ook orde op zaken stellen om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen. Houd mij in ieder geval goed op de hoogte over wat de ICT man precies doet of gedaan heeft. Dan kunnen wij ook daar rekening mee houden

😉
Bernard

Los die telefoons minstens op. Ruilen kan ook, het materiaal is nog als nieuw wat we hebben staan.Ik houd je natuurlijk op de hoogte.

Bernard

Dat werkt iig. wel… #Sarcasme

KPN

Ik volg je niet helemaal met betrekking tot de toestellen. Als het goed is heb je op dit moment IP toestellen (die jullie bij het Ondernemerspakket gebruikt hebben) en bedoel je dat die omgeruild zouden moeten worden voor analoge toestellen, toch?

Bernard

Ja, want die van ons functioneren niet meer met de nieuwe modem configuratie. Of dat moet appart weer aangepast worden. Maar ik weet nu al dat dat niet kan en als het kan zijn we de de mogelijkheden van instellingen binnen 1 portal #MijnKPN weer kwijt.

KPN

ja je hebt nu een doorschakeling als ik me niet vergis via MijnKPN voor het Kleinzakelijk abonnement. Maar wat wij nu doen is je oude pakket met vaste IP-adres herstellen. Zodra deze hersteld is ga je terug na hoe het was en kun je de toestellen blijven gebruiken. Als alles hersteld is kunnen we wel samen kijken naar een goede oplossing met KPN EEN MKB.

Bernard

Ik heb vanmorgen dus tegen de technische dienst gezegd dat dat niet handig was gezien we dan weer terug in de tijd gaan. Zeker gezien dat ik een ICTer ingehuurd heb om het morgen te fixen. Dat terug zetten zou nl. weer minimaal 3 werkdagen duren.Lees ff eerste berichten goed, die ik vanmorgen schreef!

KPN

Je wilt dus toch doorgaan met het nieuwe pakket en hiervan het internet werkend maken? Dit is zeker mogelijk maar zal wel consequenties hebben voor het telefonie gedeelte van je pakket. Binnen het KleinZakelijk pakket werken de 2 telefoonnummers afzonderlijk van elkaar en kunnen niet gekoppeld worden. Elk nummer krijgt zijn eigen toestellen maar deze kunnen niet naar elkaar doorverbinden of gelijktijdig rinkelen. Als dit geen probleem voor je is zou het volledig laten installeren van het KleinZakelijk pakket zeker een optie zijn.

Bernard

Dat is dus wel een probleem, want dat was in ons gesprek met de verkoop een vereiste…Belde jij net?

KPN

Ja klopt, ik heb je net geprobeerd te bellen. Komt het gelegen uit op dit moment?

Bernard

nu wel

8 AUG 2019 12:44

Bernard

Alles leeg nu… de laatste is nu mijn werkplek waartussen ik tussen bedrijfs en en internetnetwek kan en moet schakelen…

Bernard

Spoed en herstel, Lushuis 3 kwartier geleden aan de tel, wil alles herstellen… Ik heb gezegd dat jij/jullie Methieuw de Klerck van Webecare coördineren en alles weten en beslissingen mogen nemen.

KPN

Ik heb inderdaad contact met mijn collega hierover. Ik laat het je gelijk weten wanneer er iets uit gekomen is.

😉
Bernard

8 AUG 2019 14:15

KPN

Ik heb het een en ander met mijn collega doorgesproken. En de eerste stappen die het handigst zijn om uit te voeren is allereerst het regelen van nieuwe telefoontoestellen.
Weet je al of je vaste bureau toestellen wilt of zijn draadloze dect toestellen wenselijker?

Als je hiervoor toestellen koopt en de factuur bewaart dan zorg ik of mijn collega ervoor dat die kosten in ieder geval gedekt worden. Als je een keuze hebt gemaakt in het type toestel kan ik je ook adviseren om eerst het merk/type naar mij door te sturen, dan kan ik controleren of het toestel ook geschikt is i.c.m. het KleinZakelijk abonnement.

Ik heb ook met mijn collega de optie voor een analoge telefooncentrale doorgesproken. Deze centrales worden niet door KPN ondersteund dus ik kan je daar geen garantie in geven of dit ook gaat werken i.c.m. het pakket.

Als je zeker wilt weten dat je toestellen kiest die geschikt zijn voor het pakket kan je ook een keuze maken op deze site: http://k.pn/L1gw0H
Deze toestellen worden ook in een KPN winkel verkocht mocht je ze daar willen ophalen.DECT KPNDECT telefonie van KPNapparatuurvoorthuis.kpn.com

8 AUG 2019 17:09

Bernard

Nu ca. een maand geleden ons siemens dect centrale met 8 handsets naar de kringloop gebracht na bijna 2 jaar bewaren… eigenlijk gewoon absurt, want met een repeater die wij er bij hadden hadden we overal dekking op het terrein en in het pand.Maar ik ga ff kijken wat er nu is, bedankt zover.

KPN

Graag gedaan Bernard

🙂
Bernard

Om weer een zelfde bezetting te krijgen als wat we nu hebben (Hadden) kom ik op dit uit… Omdat deze centrale er maar 6 kan afhandelen kom ik op twee losse voor prive, (woon- en slaapkamer) Daar kunnen we de zaak na 5x overgaan dan naar toe schakelen.

KPN

Dat ziet er correct uit, en deze configuratie is ook wat binnen mijn mogelijkheden valt om dit te vergoeden. Was je van plan dit online te bestellen of in de winkel op te halen? Als je de factuur van de telefoontoestellen binnen hebt kan je deze naar mij doorsturen? Dan zorg ik er in ieder geval voor dat het toestel gedeelte recht gezet word. Mocht je willen dat een KPN monteur de toestellen komt installeren, dan kan ik je adviseren het nummer te bellen wat mijn collega je per sms heeft toegestuurd. Vanaf die afdeling kan er op korte termijn een monteur ingepland worden.

Bernard

Vind een monteur prettig omdat ook tv nog gedaan moet worden.

KPN

Dan is dat inderdaad zeker te adviseren. Als je het nummer belt wanneer je de telefoontoestellen binnen hebt, of weet wanneer ze bezorgd worden kan mijn collega direct ook een monteursafspraak met je inplannen.

😉
Bernard

Check… ik zet alles pas door als de ICT man internet weer draaiend heeft. Hij is zojuist thuis aangekomen meld hij.

KPN

Geef maar een gil hier als de ICT’er het internet werkend heeft gekregen. Dan gaan we daarna direct verder.

😉
Bernard

9 AUG 2019 15:05

Bernard

Internet werkt weer in het bedrijfsnetwerk. Zijn nu alle portforwardings er weer in aan het zetten. Behoorlijke klus.

KPN

Goed om te zien dat het internet weer werkt en dat ze bezig zijn met de portforwardings. Het kan soms inderdaad een behoorlijke klus zijn

🙂
Bernard

Ik zat ondertussen op mijn portal mijn KPN te kijken om de mobiele nummers toe te voegen. Maar dit lukt niet omdat het privé nrs zijn, maar het is een zakelijk pakket… #HoeDan

KPN

Aan de MijnKPN omgeving van het Kleinzakelijk pakket kunnen alleen Kleinzakelijk Mobiel abonnementen worden toegevoegd. Jij hebt echter Zakelijk Mobiel abonnementen, dit is een andere abonnementsvorm. Hiervoor is een aparte MijnKPN omgeving beschikbaar. Indien je die nog niet hebt kun je deze hier aanvragen: https://www.kpn.com/zakelijk/mijnkpn/registreren.htmRegistreren MijnKPN ZakelijkVoor een succesvolle registratie vragen wij u om een recente factuur en uw KvK-gegevens. Vandaar dat u zich kunt registreren vanaf het moment dat u uw eerste factuur ontvangen hebt.kpn.com

Bernard

Maar dat was dus de vraag die ik een maand aan de verkoop stelde, waar kan ik dat doen en kan dat in één omgeving… Was haar antwoord maar nee geweest… #Zucht

KPN

Het is absoluut kwalijk dat daar verkeerde informatie over verstrekt is! Onze excuses hiervoor

😔
Bernard

Maar die data verdubbelaar waar ze het over had en ook een reden was om het allemaal bij elkaar te stoppen zit er dus ook niet in…|Begin er inmiddels maar een beetje de slappe lach van te krijgen… zo’n slecht gebeuren he allemaal dit…

KPN

Met de mobiele abonnementen die je nu hebt kunnen we inderdaad geen KPN Compleet voordelen activeren en wordt de data niet verdubbeld. Ik neem dit mee en ga dit ook nog even met mijn collega’s bespreken. Is het goed als ik hier maandag op terug kom?

Bernard

Graag… ik laat het nu allemaal weer ff los en ga proberen werk in te halen…

KPN

Dat is prima Bernard. We spreken elkaar maandag weer. Alvast een fijn weekend

😀
Bernard

Ook zo!

KPN

Bedankt!

12 AUG 2019 10:19

KPN

Goedemorgen Bernard, daar ben ik weer. Ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad. (Ik ben het stuk in het AD tegengekomen, het is een leuk interview geworden

🙂

)

Ik ben met mijn collega’s in gesprek gegaan, er was namelijk enige verwarring. Het is op termijn zeker mogelijk is om je mobiele abonnementen aan het KleinZakelijk abonnement toe te voegen.

Echter de mobiele abonnementen waar je op dít moment gebruik van maakt zijn hier niet geschikt voor. Omdat deze abonnementen nog binnen een lopende contracttermijn vallen kunnen ze niet direct omgezet worden.
Wanneer deze termijn verlopen is en de abonnementen verlengbaar zijn, kunnen ze wel overgezet worden naar het juiste KleinZakelijke Mobiele abonnement.

Als dit gebeurd is kan je alles in 1 beheer portal koppelen, en worden ook de KPN Compleet voordelen actief. Natuurlijk help ik je er t.z.t. graag bij om je in een keer over te zetten naar het juiste abonnement.

😉

Ik had zelf nog wel een andere vraagje. Was het nog gelukt met het bestellen van de vaste telefoontoestellen? Weet je al wanneer je deze binnen hebt?

Bernard

Ik kom er op terug, gisteren is een goede vriend dood in zijn woning gevonden… ff alle aandacht nu.

KPN

Oh, dat kan ik begrijpen. Gecondoleerd met het verlies en sterkte in deze periode.

Bernard

Kom er morgen wel op terug.

KPN

Dat is goed. Dan spreken we elkaar morgen weer.

13 AUG 2019 13:15

Bernard

Dit hebben we na het gesprek over de mobiele abonnementen en het online data aanpassen besproken. Dat is ook in de orderbevestiging zo vastgelegd.Internet mogelijkheden online.pdfDit hebben we samen doorgenomen zij bij jullie en ik hier, ik heb er toen screendumps van gemaakt, wetende hoe het (niet) werkt bi jullie… Een sterk gevalletje van “Waar je van uit gaat overkomt je”Orderbevestiging KPN (klantnummer_ 9076544028).msg

KPN

Ik baal natuurlijk van de hele gang van zaken. Daarom ben ik ook op zoek gegaan naar passende compensatie wat betreft de toestellen voor je vaste abonnement. Je huidige mobiele abonnementen zitten echter nog binnen contract. Ik kan dat niet openbreken. Op het moment dat de abonnementen verlengbaar kun ze natuurlijk wel worden omgezet naar Kleinzakelijk Mobiel abonnementen, waarna ze te combineren zijn met Kleinzakelijk Vast.

Bernard

Dat zei je al. Ik ga de toestellen besteel en rond het verhaal af, ik ben nu echt te druk met belangrijkere gevoeliger zaken dan dit trieste verhaal… Ik zal er wederom een pgina op mijn site aan weiden. dan kan iedereen zijn eigen conclusies trekken over hoe om te gaan met de beloften van KPN. Het heeft ons ongelofelijk veel geld en frustratie gekost zonder een oplossing naar tevredenheid… dat zal de eindzin zijn.

Bernard

Sorry dat ik zo gefrustreerd reageer… maar ik maak momenteel dingen mee waar ik aandacht voor zou moet kunnen hebben, zonder een doorgeschakeld netwerk.

Bernard

https://www.ad.nl/amersfoort/toch-familie-opgedoken-van-overleden-robin-tan-58~a32a1e91/Toch familie opgedoken van overleden Robin Tan (58)De zondag dood aangetroffen Robin Tan, blijkt toch familie te hebben. Een nicht van hem heeft zich bij de politie gemeld.ad.nlDan weet je…

KPN

Ik kan inderdaad goed begrijpen dat je aandacht op dit moment niet op KPN gefocust is. Ik wens je veel sterkte in deze periode.

Wat het mobiele gedeelte betreft is het zoals je het in de screenshots hebt wel mogelijk, alleen nog niet op dit moment. Als de contracttermijn is verlopen en een dergelijke wijziging wel mogelijk is, blijft mijn uitnodiging staan om je er dan verder over te informeren

Whaaa..!



13-09-2019
Hierna:
We hebben een ongelofelijke taaie maar ook toffe zomer gehad met dikke ups and downs. En korte periodes toch even op (werk)vakantie geweest…
En nu eindelijk tijd vrij gemaakt om dit verhaal af te ronden en wij hopen op een kort termijn.

Tijdens alle gebeurtenissen deze zomer en met een vaste doorschakeling stond ik onder andere een uitvaart ceremonie te regisseren met daardoorheen telefoontjes van mensen die er bij betrokken waren, ik kon niet de zakelijke van de mobiel scheiden dus ook huurvragen kwamen gewoon binnen #GewoonTriest
En dit gold tijdens de vakantie tijdens het draaien en tijdens een etentje op een terras…
We hadden gehoopt weer het één en ander te kunnen splitsen wat voicemail etc. #Bagger
Verder hebben we torenhoge mobiele data facturen binnen… #DatWildeWeJuistVoorkomen
Verder hebben de werkplekken geen telefoonlijn tot hun beschikking gehad. #Waardeloos
We hebben toen het compleet fout ging al 3 dagen de werkplekken niet kunnen verhuren maar daarna ook niet volledig meer kunnen aanbieden. In die tijd ook nog huurders gehad die met een klacht richting jullie kwamen maar die wij opvingen gezien dat het ons pakje aan is…


Dit is een kostenpost die voor ons gewoonweg een deel van onze zomer vakantie verneukt #Sorry heeft in ook financieel opzicht. #TeGekVoorWoorden

En dan nu de status:
– Wij krijgen nu privé en zakelijk telefoon op de mobiel binnen, doorschakelen onmogelijk, iemand op kantoor de telefoon aan laten nemen onmogelijk, want we gaan niet de inlog gegevens aan een stagiaire/vakantiewerker geven. Die hebben we dus ook deze zomer niet aangenomen.
De werkplekken hebben nog steeds geen telefoon
Internet nu alleen via de mobieltjes.
Bedrijfsnetwerk ligt naar buiten toe plat, Office 365 en onze webbeheer kunnen we niets meer mee.
TV daardoor uiteindelijk ook niet kunnen aansluiten…
De studio werkplekken plat, geen telefoons en geen (inter)netwerk.
Wij mogen nieuwe telefoons aanschaffen van KPN maar dit wordt ons inmiddels afgeraden omdat wij volgens onze juridische adviseur dan ook akkoord gaan met de huidige situatie.
– Door deze situatie werkt het internet deel nu inmiddels door eigen ingrijpen en inhuren van een ICT man wel, maar de Televisie gedeelte is nog niet aangesloten.
– Ziggo dus nog niet opgezegd dit loopt nu al 2 maanden ons insziens te lang door. Dubbele onnodige kosten zeg maar…
– Waar alles om draaide data bundel vergroting voor de mobiels blijkt gezien onze contracten. onmogelijk uiteindelijk in een telefonisch contact met u. (lees even het begin wat mijn vraag was aan de verkoop)
– En boven dit alles krijgen twee rekeningen van KPN zakelijk… dit is al helemaal vreemd en zegt wat over de administratie lijkt mij… wij stoneren de oude rekening voor het oude pakket.
– Ik mij elke sec. min. uur. dag. week. maand… maar nog geen jaar kapot erger aan KPN en hoe deze om gaat met hun klanten.

Ik doe er nog even een screendump bij van “KPN… Moeilijker kunnen wij het, het MKB niet maken… deel 01”
Lees de onderste regels…

De geschiedenis herhaalt zich…
Lessen uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst bij KPN

Ik zou dit toch ook is opnemen met de afdeling marketing… Deel 01 is in de loop van de jaren meer dan 20.000 keer gelezen en wordt elke week nog zo’n 10x opgezocht…
Ben benieuwd hoe we dit verhaal positief naar twee kanten toe kunnen afsluiten,
Groet,
Bernard

Dus…
https://www.dumpert.nl/mediabase/7709699/a6038e2f/woordvoerder_kpn_over_112_storing.html

O ja wat moeten we hier mee?

13-09-2019 en we gaan weer verder.

Bedankt voor de extra toelichting Bernard. Ik had in eerste instantie over dat stukje ‘En dan nu de status’ heen gelezen. Wat de dubbele facturen betreft was het mijn verantwoordelijkheid om jouw Ondernemerspakket op te heffen. Dat heb ik nagelaten en mijn excuses daarvoor! Ik heb het inmiddels de ophef ingediend en er is een bevestiging gemaild naar administratie@bvgellekom.nl. Heb je de bevestiging van de ophef ontvangen?

Wat de kosten betreft heb ik een klacht voor je aangemaakt zodat alle teveel betaalde facturen gecrediteerd worden. Als je de facturen hebt gestorneerd wordt er uiteraard niks gecrediteerd. De referentienummer van de klacht is 1-99947996382.

Ik lees in je bericht dat tv niet werkt. Misschien een overbodige vraag maar zijn de tv-ontvangers wel aangesloten op tv? Wat de telefoontoestellen betreft was er afgesproken dat wij de kosten van de toestellen zouden crediteren. Dat staat zwart op wit, dus juridisch gezien heb je bewijs dat wij dat hebben toegezegd.

De tijd die je hebt gestopt in het vullen van je website hadden wij alles kunnen oplossen. Daarmee wil ik zeker niet bijdehand doen maar ik wil alle ergernissen wegnemen en je zo snel mogelijk helpen met een oplossing

😉
Bernard

Mobiel?Want dat was de insteek en daar zit nu de grote frustratie.. ik wil niet bijdehand doen, maar als we geweten hadden dat we daar niets mee opschieten hadden we hier nooit ja op gezegd…

Bernard

Ik wil daar een oplossing voor, ik wil de hoogte van de vergoeding weten. En TV zal nog door een monteur aangesloten worden als de telefoons ook binnen zijn. Maar ik bestel die pas als alle afspraken helder zijn en wij daar mee akkoord gaan.Die site heb ik meteen al gebouwd en bijgehouden enkel vandaag pas de laatste deel er op gezet…

KPN

Je hebt gelijk Bernard! Ik heb het in mijn vorige bericht nog niet over Mobiel gehad. Maar als ik het goed begrijp lukt het niet om de mobiele aansluitingen door te schakelen naar een ander nummer, toch? Mag ik vragen op welke manier je dit geprobeerd hebt? Daarnaast snap ik niet helemaal wat je bedoelt met ‘Wij krijgen nu privé en zakelijk telefoon op de mobiel binnen’, wil je dit wat verder toelichten? Laten we ons nu eerst even op het stuk mobiel richten, zodat we het overzicht kunnen bewaren en we één onderdeel tegelijk behandelen.

Bernard

Ik wil de beloofde data verdubbelaar en het op één site kunnen regelen, als je het eerste stuk leest lees je dat dat de insteek was van het hele gesprek doe er uiteindelijk toe leidde het hele gebeuren om te zetten om dat gedaan te krijgen. Dat doorschakelen is maar bijzaak maar helaas nu noodzaak.

Bernard

KPN

Hier hebben we het exact 1 maand geleden al over gehad. Dat de huidige mobiele abonnementen nog binnen de contracttermijn vallen. En dat deze niet zomaar opengebroken kunnen worden.

Bernard

Dat heeft niks met data uitbreiding of het bedienen vanuit één site te maken, dat was juist de insteek. Contracten mogen blijven… maar we wilden meer data EN als het kon dat zelf maandelijks naar boven of naar beneden bijstellen.

KPN

De eigenschappen die je noemt (data verdubbelaar/functies in MijnKPN) zijn inherent aan de abonnementsvorm van ‘Kleinzakelijk’ mobiel. Bij jouw huidige abonnementsvorm, Zakelijk Mobiel(ZaMo) gaat dat niet, deze opereert op een volledig ander platform. Dit is waar we vorige maand ook tegen aan liepen Bernard. De enige route die hier te bewandelen valt is; zit de doorlooptijd uit van het ZaMo contract. Dan kan dáárna de boel worden omgezet naar jouw ideale situatie.

Gezien door KPN om 17:42
Bernard

En tot die tijd kunnen we niks met de databundel? want nogmaals dat was de insteek van het allereerste telefoontje. Ik denk niet dat we hier uitkomen, op dit moment gaan wij nog niet akkoord met de voorstellen omdat het beloofde verkochte en ook in de orderbevestiging toegekende diensten niet geleverd krijgen. Dit is iets wat volgens mij gewoonweg niet kan. Als dat er niet opstond hadden we alsnog de opdracht ingetrokken. Onmogelijkheden die jullie van te voren hadden kunnen en moeten zien, wij kunnen dat hiervandaan niet zien of inschatten zeker niet als de verkoop je overhaalt dit in te zetten om juist dat gedaan te krijgen. Is er een mail adres waar wij ook een formele juridische klacht kunnen indienen?

Webdesign sinds 1835

Seks, humor en fouten trekken de meest aandacht… 
Weggeven van de juiste dingen of diensten, onder de juiste doelgroep de snelste bekendheid daar binnen… #MaarDatTerzijde

Die eerste twee waren wat lastig en toen dacht ik, ik plak een fout op de gevel en ik kijk wat er gebeurd… 
Nu na jaren al duizenden keren gefotografeerd en gedeeld… Check taalvoutjes, Dumpert, Twitter en FB, dus de marketingwaarde is meer dan een 99% score. #LekkerHoor
Vooral op zondag, de voorbijtrekkende wandelaars en fietsers richting het bos gaan vol in de remmen draaien zich om en maken selfies met de fout er op… 😉

Maar ik heb niet zomaar een jaartal gepakt, in dat jaar bedacht iemand een manier om alles, maar dan ook alles door te kunnen seinen met maar één enkel verschil… nl. een korte of lange toon/licht signaal . . . – – – . . . #SOS
Later zijn hier in het binaire systeem 1en en 0en voor in de plaats gekomen… 
Ik vind dat daar het digitale tijdperk niet begonnen is… maar wel uitgedacht… #DatDus #LeukHe

Op Dumpert
Op Dumpert FB

Op Taalvoutjes
Op Taalvoutjes FB

De “kunstenaar” Morse op wikipedia

Binair of tweetallig talstelsel

Wat heeft God gemaakt?

Ook AD Amersfoort ontdekte het via Dumpert en belde bij ons aan…

Mooi is niet lelijk…

Tjha… de discussie over mooi begon buiten al… “Wat een lelijke plant is dat” zij ze…
Dus ik zeg wat raar het is onkruid, maar de evolutie heeft over het algemeen niet over mooi, maar gaat over overleven daar waar de sterkste in fysiek of intelligentie overeind blijft en dat is mooi in een geheel ander opzicht toch? #FronsBijHaar
We gingen naar binnen, we zouden vergaderen over een logo voor een nieuwe organisatie, ik had een discussie ontwerp gemaakt… nauwelijks tijd ingestoken… gezien ik in de loop van de jaren wel door heb dat als het over de vorm gaat met zoveel mensen, dat je er toch uiteindelijk een compromis logo van moet prutsen.

Zij was ook kapster en vond dat ik wat aan mijn baardje moest doen “Iets strakker trimmen die handel” was haar opmerking “Wordt je nog iets knapper van”. Jan Kees kwam binnen en was installateur en vond de bibliotheek waarin we zouden vergaderen prachtig maar vond het jammer dat we op de vloerverwarming eiken parket gelegd hadden ” Weliswaar is hardhout als je hout gebruikt wel het beste, maar veel beter waren plavuizen, zeker 180 duzend keer meer rendement” zei hij met een centjes beweging in de vingers… Coby de interieurspecialist genoot van de inrichting en het museale van alle spulletjes die er stonden “Alles heeft wel een verhaal he…” merkte ze op… “Wel jammer van die plastic jaloezieën en die plastic schermen op dat mooie bureau… ” en genoot van een grote houten giraffe op de grond… Klop klop op het koppie… Onze timmerman Jan Kees stapt binnen en liep meteen met een grote grijns naar de enorme bibliotheekkast “zelf ontworpen en gemaakt?” ik zeg yup! “Wel jammer dat je de staanders niet blind gemonteerd hebt en die toffe kam niet met een pen gat verbinding gemaakt hebt en het geheel niet ineens doorgefreesd hebt… “Was net wat strakker geworden” Karin onze DJ stapt binnen en knikte instemmend… “Gezellig hoor en wat een toffe vergader ruimte, wel jammer dat die klassieke kerkmuziek om je kop zeurt hahaha…” en gaat zitten pcies tussen de boxen om het perfecte stereo geluid te horen. Onze dichter en poëet Theo staat inmiddels een gedicht aan de muur te lezen en ziet dat het van mijn hand is… ” Wist niet dat je dit ook in je had, wat ontzettend mooi, maar ik had nooit in de ik vorm geschreven” en pakt een boek van Mao uit de kast. Jaqueline onze mode koning schuift aan en meld even snel “die broek en schoenen… echt mooi zo met dat overhemd en dat jasje, maar die riem kan echt niet dat is Hard Rock” en schenkt thee voor zichzelf in. Huisschilder Kees loopt al even rond en knikt goedkeurend en loopt naar de muren… “Zelf gestuct?” but yep! “Netjes man… ik had er alleen een acryl opgezet en de hoeken ff gekit en de bovenlijst ook wit gelaten, veel authentieker” Loes staat nog in de hal naar alle repro’s te kijken van bekende kunstenaars, Dali, Gaudi, Escher en Rembrandt en zegt… “Zonde hoor repro’s en dan meteen de bekendste werken van hun, ik zou dan liever onbekend werk ophangen” Ik zeg, wat vind je van het huilend zigeunermeisje… #EnLoopMeteenDoor

We schuiven aan tafel…
Onze restaurant houder Willem merkt nog even op “Die thee dat is toch bocht, je moet moet met een thee-ei en losse thee gaan werken” Ga ik doen Willem… #Ooit

Ik zeg… mensen… even over het logo “Mijn doelstelling is dat het herkenbaar is, naam niet meer dan 5 karakters heeft voor de socials, dat het pakkend is en blijft hangen en dat de tekst kort en bondig inhoud geeft aan wat wij doen, dat het niet een typische mannelijk of vrouwelijke uitstraling heeft, dat er een verhaal achter zit zodat later in de communicatie marketingtechnisch nog wat meer mee kan en het moet in één kleur uitgevoerd kunnen worden zodat het op vele producten te drukken is. Het logo moet een beeldmerk zijn die ook in de avatars van de socials meteen herkenbaar is en altijd in dezelfde verhouding kan blijven inclusief de boodschap. Verder wil ik er niet te veel tijd in gaan of laten steken, want alle centen wil ik gebruiken om het zoveel mogelijk in beeld te gaan brengen. Liever 1000 euro in de socials en ads dan 1 euro meer in de discussie over b.v. het kleurtje… Anders zitten we met iets moois wat uiteindelijk niemand gaat leren kennen.
Verder zijn wij hier aan tafel ook de doelgroep met nog vele anderen die er waarschijnlijk allemaal wat van gaan vinden…” Iedereen is het met deze lange zin volledig eens…

Ik leg het ontwerp op tafel…

Ik zeg… “Allemaal een bitterballetje?” waarop de kok in de groep onmiddellijk roept “Toch geen Mora ovenoppiepballen he” en meteen de groene vleesloze dame er overheen “Toch wel vega he” Ik zeg voor jullie heb ik een pot toverbalen… #Gezeik
Ondertussen schuift het logo op de tafel rond… werkelijk iedereen vind er wel iets van, maar kan er eigenlijk ook best mee leven… alleen een gast die ooit de grafische school of kunstacademie gedaan heeft vind het niets… Maar ja met zijn nog geen 0,1% aandeel aan tafel en dus als doelgroep totaal niet relevant…
Of hij een tover of een bitterbal wil?

Kijk als je een idee hebt dan moet je vooral eerst onderweg gaan om het te gaan scoren, als je daar een groot menselijk bereik voor nodig hebt dan moet je daarbij vooral in beeld zien te komen en zorgen dat als dat lukt dat je herkenbaar in beeld blijft. Je verkoopt je product of idee vaak niet met zichzelf, dat doe je door er een wereld van noodzaak omheen te creëren of een situatie af te dwingen waarin scoren uiteindelijk een vanzelfsprekendheid wordt . Uiteindelijk moet het product of idee wel goed zijn om te blijven scoren. #Natuurlijk Het plaatje waarmee je het allemaal mee in beeld wil brengen is waarschijnlijk nog minder belangrijk voor de doelgroep… De vorm waarin het gegoten is hoeft echt niet perse mooi te zijn als het maar wel herkenbaar, duidelijk en praktisch toepasbaar is…

Lelijk is eigenlijk best vaak mooi… #WatJullie


KPN… Moeilijker kunnen wij het, het MKB niet maken… deel 01

Dit per mail naar KPN klachtenservice,

Geachte KPN zakelijk,

Februari 2016
– Alles op een rijtje gezet en de laatste hoge lasten voor de zaak zitten in de telefonie, ISDN werd uitgefaseerd werd ons verteld door KPN maar hadden daar nog geen pasklare oplossingen voor.
Alles moest over naar VoiP, wij willen lager lasten, makkelijk bereikbaar blijven en alle telefonie bij 1 partij geregeld.
– Wij gaan op onderzoek uit en gezien wij privé bij Telfort zaten daar als eerste maar een lijntje uitgegooid wat er zakelijk mogelijk was, toen bleek al snel dat zij niet meerdere lijnen boden ondanks dat zij een dochter onderneming waren van KPN.
– Terug naar KPN, online vragen gesteld, wij worden gekoppeld aan account manager André van Schaik
– Uitgelegd wat de bedoeling was van ISDN 4 nummers naar 2 nummers maar dan Voip, ik wil een centrale aanschaffen voor controle hier over op advies van een zakelijke vriend.
 ook uitleg gegeven dat wij werken met Windows phones van KPN met bijbehorende contracten en dat die verlopen, wij willen een maandlasten verlichting en makkelijker controle over onze telefonie omdat we veel op locatie werken en wij nog maar met zijn tweeën werken. Wij willen ook graag de mobiele telefoons gebruiken als handsets om op de zaak mee te bellen zodat wij niet met twee telefoons op de werkplaats hoeven rond te lopen… DIT KAN ALLEMAAL! MET ONS FANTASTISCHE DASHBOARD! Geweldig gewoon…
– André meldt dus dat zij HET pakket hebben voor de kleine zakelijke gebruiker en dat een eigen centrale niet nodig is want ze hebben een dashboard waarmee je alles kan regelen en dat het hele pakket ons een aanzienlijke lasten verlichting zal geven.
– Wij krijgen een offerte die er goed uitziet en gaan akkoord, ik meld per mail en per telefoon dat ze moeten opletten met de aansluiting van de glasvezel want die zijn bij dit pand omgedraaid bij twee adressen. Ook voor twee nieuwe mobiele pakketten met WIndow Phones… 
– André zegt komt goed, gewoon op het goede adres aanvragen dat moeten zij corrigeren.
– 2 weken later Modem monteur komt, constateert en vertrekt omdat de aansluiting niet klopt, dit moet eerst geregeld worden. 
– 2 weken later, glasvezel monteurs komen en keren de aansluiting in de patchkast om.
– 2 weken later Modem monteur komt en zegt dat het niet mag kabeltjes omzetten voor juiste adressering en stelt voor het op ander adres aan te vragen om het op het goede adres aangesloten te krijgen, anders krijgen we later last als ze in de patchkast de boel corrigeren… en vertrekt.
– Aanvraag opnieuw ingediend op verkeerd adres om het op een goed adres aangesloten te krijgen… 
– 3 weken later, modem monteur komt en sluit op het verkeerde adres het modem aan.
– in de week er op modem instabiel, wij krijgen nu de Experia V10 de zakeljke, monteur zegt dat die hier hoort te hangen. 
– Blijft instabiel, er komt weer een monteur die netwerk helpt inrichten en doet een lijntest, instabiele lijn, hij is weg
-1 week later  Weer een monteur, de lijn is nu plots wel stabiel… ??? Ik vermoed weer omgedraaid in jullie patchkast, maar de lijn en het modem doet het.
Dit hele traject heeft 4 maanden geduurd… 
– Ik probeer in te loggen op ons KPN platform online, dit krijgt de monteur niet voor elkaar, ik bellen naar de helpdesk, ik moet mailen, ik krijg nieuw link, link werkt niet.
– Ik vraag André naar het zo makkelijk werkbare dashboard om de telefonische zaken te kunnen aansturen, en onderling te bellen, blijk alleen voor MAC te zijn en voor Apple en Android… #GVD
ik word narrig André stuurt een app voor Outlook, maar deze werkt niet omdat wij niet kunnen inloggen op KPN acount.
– Vriend helpt ons met een Android programma voor PC waar het dashboard wel op werkt voor een deel.
– Op de één of andere manier werkt deze halfbakken oplossing en laten dit even los om andere zaken te regelen… 
– Wel diverse mails nog naar André en Henk gestuurd van KPN Amersfoort, ze beloven met een oplossing te komen… 
– Geen antwoord, zelfs niet op herhaling mails…

  • Tijdens dit hele verhaal, blijkt de registratie van een verzekerde Windows phone niet goed te zijn en na veel gezoek krijgen wij toch de bevestiging dat het gerepareerd kan worden… MAAR helaas niet meer bij jullie want jullie ondersteunen Windows phone niet meer… het wordt opgestuurd, 3 weken later klaar… maar ook geen juist leentoestel, dus een stukje beveiliging kon niet meer gedaan worden… want dit waren juist Windows apps…   
  • Wel diverse mails nog naar André en Henk gestuurd van KPN Amersfoort, ze beloven met een oplossing te komen… ook gevraagd hoe het nu met de kosten zit omdat wij het gevoel hebben dat we juist meer kwijt zijn voor veel minder service en mogelijkheden… 
    Ook nog wat geprobeerd via KPN webcare… maar verwijzen ook naar daar waar het niet werkt… 
  • Geen antwoord, zelfs niet op herhaling mails…

Juli 2017
Een reminder dat mobielcontract is verlopen en of ze ons kunnen helpen en een mailtje over ISDN migratie… #ZoDan
Verder tot op heden niets meer gehoord, dus ik denk dat er gedacht wordt laat maar gaan ze kunnen er toch niets mee… 
We hebben met een diepe zucht alles maar even gelaten voor wat het was, maar we moeten toch wat, verder kregen we vorige maand van de boekhouder inzichtelijk wat de kosten besparing was… 
2015 was ISDN €646,00 per jaar. Mobiele telefonie met verzekering €1817,00 per jaar.
2017 gaat uitkomen op ondernemerspakket op €1356,00 per jaar. Mobiele telefonie zonder verzekering €1875,00 per jaar.
#GVD  met André zijn verhaal en de offerte zouden we meer mogelijkheden hebben en kosten besparen… #Bagger
Op ons account kunnen we nog niet inloggen en boekhouder zegt dat er allemaal meerkosten op de factuur staan… Waarom!?!?

Zit dit nu midden in mijn vakantie uit te typen om van mijn frustratie af te komen en u denkt waarom nu pas…
Wel nu…
Een kleine ondernemer is zo afhankelijk van zijn communicatie dat hij al blij is dat al werkt… ook al is dit half bakken…
We moeten hard werken om overeind te blijven en ik heb een vervelende gezondheidsprobleem gehad die mij bijna genekt heeft…
In weer veranderingen en aanpassingen met beloften heb ik bijna geen zin… maar wij moeten de kosten drukken en alle aanbiedingen waar je mee om je oren geslagen wordt geven aan, dat dit kan…

Zou de KPN fatsoen kunnen tonen en een klant van 28 jaar en zakelijke klant van 21 jaar een belofte kunnen doen die ze waar kunnen maken?
Of moeten wij ons verlies nemen en vertrekken naar een andere partij?

Graag uw reactie,
Hoogachtend,
Bernard van Gellekom

Bijgevoegd complete mailwisseling en foto’s met gepasseerd materiaal…

Hier de Facebook klachten afhandeling:
En zolang het nog online staat ook hier <a

KPN geschil FB 01

KPN geschil FB 01 B

KPN geschil FB 02

KPN geschil FB 03

KPN geschil FB 04 KPN

KPN geschil FB 04 B

KPN geschil FB 06 K

KPN-geschil-FB-06-B

KPN-geschil-FB-06-B

Samenhang…

Alles hangt met elkaar samen daar geloof ik in, ik weiger negatieve energie op te nemen en nog harder om het te verspreiden…
daar help je jezelf en als het even meezit heel veel anderen mee… ‪#‎bernarddingetje‬


wp_20161009_15_25_10_rich

Als (toegepaste)kunst liefhebber en als constructeur/vormgever vaak de tensegriteit (afhankelijke samenhang (eigen vertaling)) gebruikt in de standbouw en ook bij displays of specials… #‎IkHoudErVan‬

Organisatorisch is dit uitdagen ook goed voor het slagen van projecten blijkt voor mijn gevoel steeds vaker… Mensen zijn afhankelijk van elkaars slagen in processen. Bij diegene die dat helder voor ogen hebben, zie je dan ook snelle en bevredigende ontwikkelingen en vaak geslaagde doelstellingen… #FijnToch

In gezondheid vind ik dit ook belangrijk om te je te realiseren dat je wel kan zeggen dat gezondheid op de eerst plaats komt, maar wellicht hoe raar ook… heeft dit wel degelijk te maken met materiële en! immateriële zaken zaken waar je dagelijks je welbevinden uit moet halen. Tegen een ondernemer zeggen dat gezondheid voor de zaak gaat is wat mij betreft onzin… of gezondheid voor relatie… of gezondheid voor vriendschap… en zo voort…  #MaarEcht

wp_20161009_15_21_02_rich

Kenneth Snelson maakte voor mij van dit gegeven het perfecte kunstwerk, ik ken het sinds 1994. De broer van mijn toenmalige baas wees mij er op. Ik ontwierp dingen met deze spanning er in zonder te weten van het bestaan, deze constructie sprak mij meteen enorm aan  Er staat een kopie in het Kruller Muller museum… ben er inmiddels geweest 09-10-2016 en dit zijn eigen foto’s. het origineel is uit 1968 deze kopie is gebouwd in 1969 mijn geboortejaar… #GrappigHe 

Ik heb de spanning in de kabels gevoeld, van die spanning houd ik… #‎DanWetenJullie‬
Met regelmaat gaan we er weer even naar toe om die spanning weer te ervaren… 

wp_20161009_15_24_06_rich
Je gezondheid is ook

Twee voorbeelden van eigen werk…

blom-balie-01blom-balie-02Deze leunt naar voren, mensen durven er dan ook niet op te leunen…

 

 

 

 

 

vuurbaak-de-stand-ontwerp-en-resultaat-1

 

De luifels hangen aan de 5 cm dikke achterwand, het gewicht daarvan is de balans, zeer spannend in de opbouw…

vuurbaak-de-stand-ontwerp-en-resultaat-2