Vormgever

Als eerste is er de muziek…
Dan
De levens absorbeerder…

En dan en daardoor pas,

Vormgever in de ruimste zin van het woord.
Of het nu gaat om grafische, beeldende, technische of organisatorische…

Ik probeer iets neer te zetten vanuit een benadering die meestal niet gezien wil worden.

Marketing & Communicatie
In de loop van de jaren heb ik op marketing en communicatie mijn ervaring opgedaan in een zeer breed spectrum.

Ontwikkeling en ontwerp van beurzen en de standbouw zelf, grafische vormgeving, opzetten en begeleiden van trainingen en workshops om samen tot creatieve oplossingen, of tot nieuwe producten te komen.
Ook het begeleiden van sociale projecten voor gemeenten met specifiek ouderen en jongeren problemen hebben mij veel bijgebracht op het gebied van communicatie vanuit een geheel ander perspectief.

Om een boodschap over te brengen heb je maximale aandacht nodig, die aandacht wil je van die groep waar je wat aan kwijt wil, of dit nu een boodschap of een product is.

Te vaak blijft men hangen in wat men zelf mooi, aantrekkelijk, en aansprekelijk vind. De doelgroep kan wel eens een heel ander beeld voor ogen hebben. Ik kan dit inzichtelijk maken door voor een deel mijn kennis en ervaring te gebruiken en als de budgetten het toelaten een doelgerichte marktonderzoek op te zetten. Er wordt dan binnen de doelgroep uitgefilterd wat hun specifiek aanspreekt om de aandacht te trekken. Hierna kunt u, uw boodschap of product gaan bezorgen…

Aandacht trek je meestal niet met de product  of  boodschap zelf!

Een veel gebruikte marketing tool is een zelfde product of dienst op meerdere manieren in de markt te brengen. De auto industrie b.v. weet dezelfde modellen te verkopen onder meerdere merken. Telecom aanbieders bieden het zelfde product aan onder een andere naam. Alles met een ander beeld en gevoel naar buiten toe, het spreekt jongeren aan of alleen de dames, stoere mannen of hoog opgeleiden. Door een andere verpakking en uitstraling wordt vaak hetzelfde product door al deze doelgroepen als voor hen specifiek beschouwd…

Graag denk ik mee over de mogelijkheden voor u persoonlijk of voor uw organisatie.

Blijf niet hangen bij uw beeld, verbeeld de wereld uw boodschap!

Bernard van Gellekom Compleet

Creëren
ongezond hangend op mijn rug achter mijn bureau,  de bekleding van de stoel warm schetend.
— rammelend op het toetsenbord type ik een tekst, die nog niets zegt…
de muis sturend over het lege scherm hopend op de juiste inspiratie, menu’s openend op jacht naar het juiste gereedschap.
— rammelend op het toetsenbord type ik een tekst, die er nu toe lijkt te doen…
op het nog witte scherm een eerste karakter typend, traag werkend naar een oplossing op de vraag om vanuit het niets iets te maken.
— rammelend op het toetsenbord type ik een tekst, die wat lijkt te gaan zeggen…
het juiste font kiezend verschijnt daar het volledige antwoord op het scherm, weer flik ik het uit het onbestaanbare, het nieuwe bestaanbare te maken.
— rammelend op het toetsenbord type ik deze tekst, die nu wat zegt…

Geef een reactie