KPN… Moeilijker kunnen wij het, het MKB niet maken….

Dit per mail naar KPN klachtenservice,

Geachte KPN zakelijk,

Februari 2016
– Alles op een rijtje gezet en de laatste hoge lasten voor de zaak zitten in de telefonie, ISDN werd uitgefaseerd werd ons verteld door KPN maar hadden daar nog geen pasklare oplossingen voor.
Alles moest over naar VoiP, wij willen lager lasten, makkelijk bereikbaar blijven en alle telefonie bij 1 partij geregeld.
– Wij gaan op onderzoek uit en gezien wij privé bij Telfort zaten daar als eerste maar een lijntje uitgegooid wat er zakelijk mogelijk was, toen bleek al snel dat zij niet meerdere lijnen boden ondanks dat zij een dochter onderneming waren van KPN.
– Terug naar KPN, online vragen gesteld, wij worden gekoppeld aan account manager André van Schaik
– Uitgelegd wat de bedoeling was van ISDN 4 nummers naar 2 nummers maar dan Voip, ik wil een centrale aanschaffen voor controle hier over op advies van een zakelijke vriend.
 ook uitleg gegeven dat wij werken met Windows phones van KPN met bijbehorende contracten en dat die verlopen, wij willen een maandlasten verlichting en makkelijker controle over onze telefonie omdat we veel op locatie werken en wij nog maar met zijn tweeën werken. Wij willen ook graag de mobiele telefoons gebruiken als handsets om op de zaak mee te bellen zodat wij niet met twee telefoons op de werkplaats hoeven rond te lopen… DIT KAN ALLEMAAL! MET ONS FANTASTISCHE DASHBOARD! Geweldig gewoon…
– André meldt dus dat zij HET pakket hebben voor de kleine zakelijke gebruiker en dat een eigen centrale niet nodig is want ze hebben een dashboard waarmee je alles kan regelen en dat het hele pakket ons een aanzienlijke lasten verlichting zal geven.
– Wij krijgen een offerte die er goed uitziet en gaan akkoord, ik meld per mail en per telefoon dat ze moeten opletten met de aansluiting van de glasvezel want die zijn bij dit pand omgedraaid bij twee adressen. Ook voor twee nieuwe mobiele pakketten met WIndow Phones… 
– André zegt komt goed, gewoon op het goede adres aanvragen dat moeten zij corrigeren.
– 2 weken later Modem monteur komt, constateert en vertrekt omdat de aansluiting niet klopt, dit moet eerst geregeld worden. 
– 2 weken later, glasvezel monteurs komen en keren de aansluiting in de patchkast om.
– 2 weken later Modem monteur komt en zegt dat het niet mag kabeltjes omzetten voor juiste adressering en stelt voor het op ander adres aan te vragen om het op het goede adres aangesloten te krijgen, anders krijgen we later last als ze in de patchkast de boel corrigeren… en vertrekt.
– Aanvraag opnieuw ingediend op verkeerd adres om het op een goed adres aangesloten te krijgen… 
– 3 weken later, modem monteur komt en sluit op het verkeerde adres het modem aan.
– in de week er op modem instabiel, wij krijgen nu de Experia V10 de zakeljke, monteur zegt dat die hier hoort te hangen. 
– Blijft instabiel, er komt weer een monteur die netwerk helpt inrichten en doet een lijntest, instabiele lijn, hij is weg
-1 week later  Weer een monteur, de lijn is nu plots wel stabiel… ??? Ik vermoed weer omgedraaid in jullie patchkast, maar de lijn en het modem doet het.
Dit hele traject heeft 4 maanden geduurd… 
– Ik probeer in te loggen op ons KPN platform online, dit krijgt de monteur niet voor elkaar, ik bellen naar de helpdesk, ik moet mailen, ik krijg nieuw link, link werkt niet.
– Ik vraag André naar het zo makkelijk werkbare dashboard om de telefonische zaken te kunnen aansturen, en onderling te bellen, blijk alleen voor MAC te zijn en voor Apple en Android… #GVD
ik word narrig André stuurt een app voor Outlook, maar deze werkt niet omdat wij niet kunnen inloggen op KPN acount.
– Vriend helpt ons met een Android programma voor PC waar het dashboard wel op werkt voor een deel.
– Op de één of andere manier werkt deze halfbakken oplossing en laten dit even los om andere zaken te regelen… 
– Wel diverse mails nog naar André en Henk gestuurd van KPN Amersfoort, ze beloven met een oplossing te komen… 
– Geen antwoord, zelfs niet op herhaling mails…

  • Tijdens dit hele verhaal, blijkt de registratie van een verzekerde Windows phone niet goed te zijn en na veel gezoek krijgen wij toch de bevestiging dat het gerepareerd kan worden… MAAR helaas niet meer bij jullie want jullie ondersteunen Windows phone niet meer… het wordt opgestuurd, 3 weken later klaar… maar ook geen juist leentoestel, dus een stukje beveiliging kon niet meer gedaan worden… want dit waren juist Windows apps…  

  • Wel diverse mails nog naar André en Henk gestuurd van KPN Amersfoort, ze beloven met een oplossing te komen… ook gevraagd hoe het nu met de kosten zit omdat wij het gevoel hebben dat we juist meer kwijt zijn voor veel minder service en mogelijkheden… 
    Ook nog wat geprobeerd via KPN webcare… maar verwijzen ook naar daar waar het niet werkt… 

  • Geen antwoord, zelfs niet op herhaling mails…

Juli 2017
Een reminder dat mobielcontract is verlopen en of ze ons kunnen helpen en een mailtje over ISDN migratie… #ZoDan
Verder tot op heden niets meer gehoord, dus ik denk dat er gedacht wordt laat maar gaan ze kunnen er toch niets mee… 
We hebben met een diepe zucht alles maar even gelaten voor wat het was, maar we moeten toch wat, verder kregen we vorige maand van de boekhouder inzichtelijk wat de kosten besparing was… 
2015 was ISDN €646,00 per jaar. Mobiele telefonie met verzekering €1817,00 per jaar.
2017 gaat uitkomen op ondernemerspakket op €1356,00 per jaar. Mobiele telefonie zonder verzekering €1875,00 per jaar.
#GVD  met André zijn verhaal en de offerte zouden we meer mogelijkheden hebben en kosten besparen… #Bagger
Op ons account kunnen we nog niet inloggen en boekhouder zegt dat er allemaal meerkosten op de factuur staan… Waarom!?!?

Zit dit nu midden in mijn vakantie uit te typen om van mijn frustratie af te komen en u denkt waarom nu pas…
Wel nu…
Een kleine ondernemer is zo afhankelijk van zijn communicatie dat hij al blij is dat al werkt… ook al is dit half bakken…
We moeten hard werken om overeind te blijven en ik heb een vervelende gezondheidsprobleem gehad die mij bijna genekt heeft…
In weer veranderingen en aanpassingen met beloften heb ik bijna geen zin… maar wij moeten de kosten drukken en alle aanbiedingen waar je mee om je oren geslagen wordt geven aan, dat dit kan…

Zou de KPN fatsoen kunnen tonen en een klant van 28 jaar en zakelijke klant van 21 jaar een belofte kunnen doen die ze waar kunnen maken?
Of moeten wij ons verlies nemen en vertrekken naar een andere partij?

Graag uw reactie,
Hoogachtend,
Bernard van Gellekom

Bijgevoegd complete mailwisseling en foto’s met gepasseerd materiaal…

Hier de Facebook klachten afhandeling:
En zolang het nog online staat ook hier <a

KPN geschil FB 01

KPN geschil FB 01 B

KPN geschil FB 02

KPN geschil FB 03

KPN geschil FB 04 KPN

KPN geschil FB 04 B

KPN geschil FB 06 K

KPN-geschil-FB-06-B

KPN-geschil-FB-06-B

Geef een reactie